Bjelanović, Nedeljka (2022) Dvoglasje ekfraze. Figura ljubavi – ekfrastični oblici u stvaralaštvu Svetislava Mandića. Filolog – časopis za jezik književnost i kulturu, 13 (25). pp. 309-322. ISSN 1986-5864
Text
Filolog 25 (6)-309-322.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
U radu se polazi od najsvježijih teorijskih okvira ekfraze, koja je prepoznata kao figura ili čak i vrsta još u antici, da bi se isti uposlili u razmatranju raznorodnog i iz fokusa srpskog kanona skrajnutog djela Svetislava Mandića. Ne samo zbog profesionalnog opredjeljenja, mada je ono nesumnjivo uticalo čak i na one ekfraze koje nemaju stručne i naučne pretenzije, nego možda i prije zbog specifične autorske perspektive dvostruko orijentisane prema piktoralnosti i narativnosti, u Mandićevom djelu ekfraza je jedna od ključnih poetičkih pretpostavki. Na to nesumnjivo utiče i poseban književnoistorijski trenutak u kome se Mandić formira kao autor, odnosno očevidno prisustvo ekfraze u srpskom pjesništvu počev sa pedesetim godinama 20. vijeka. Istovremeno, treba neprekidno imati na umu da je Mandićeva slika, zavodljiva i dinamična, istovremeno i sirenska za proučavaoca, te svakoj treba pristupiti pažljivo prije nego što se ona proglasi za ekfrastičnu konstrukciju.
Item Type: | Рад у часопису |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ekfraza, esej, poezija, narativnost, poetički paralelizmi |
po odeljenju: | Српска књижевност и културна самосвест / Serbian literature and cultural self-awareness |
Depositing User: | Larisa Kostić |
Date Deposited: | 27 Feb 2023 11:40 |
Last Modified: | 13 Dec 2023 13:32 |
URI: | http://dirikum.org.rs/id/eprint/714 |
Actions (login required)
View Item |