Petrović, Aleksandra (2024) Dramski kontrapunkt Biljane Jovanović. In: Identitet umetnice u srpskoj modernoj umetnosti : zbornik radova = The Identity of Female Artist in Serbian Modern Art : collection of papers. Novi Sad : Akademija umetnosti, pp. 271-284. ISBN 978-86-81666-95-1
![]() |
Text
1 Aleksandra Petrović. Dramski kontrapunkt Biljane Jovanović. Identitet umetnice.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (195kB) |
Abstract
U radu se analiziraju četiri drame Biljane Jovanović (1953–1996): „Ulrike Majnhof” (1976), „Leti u goru kao ptica” (1983), „Centralni zatvor” (1990) i „Soba na Bosforu” (1994). Kako se o dramskom stvaralaštvu Biljane Jovanović u prošlosti malo govorilo, rad ima za cilj da upotpuni saznanja o poetici ovog dela, a ujedno i celine, autorkinog opusa. Drame Biljane Jovanović kristalizuju ključan problem koji je autorku okupirao, a koji se tiče „kontrapunkta” između usamljenog i ranjivog „ja”, tj. „duše jedinice” i represije koju generiše kolektivno (državno/nacionalno/patrijarhalno) „mi”. Pesimističkoj poruci koju implicira slom junaka smešten u okvire zatvora i ludnice paralelna je pak ideja o tome da pojedinačna sudbina može nositi otpor i istinu, postajući predmet subverzivne umetnosti. U skladu sa tom idejom živela je i sama Biljana Jovanović, neprekidno sugerišući neodvojivost književnog stvaralaštva od (sopstvenog) života.
Item Type: | Поглавље у монографији или тематском зборнику |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Biljana Jovanović, drame, poetika, kontrapunkt, ja–mi |
po odeljenju: | Периодика у историји српске књижевности и културе / Periodicals in the History of Serbian Literature and Culture |
Depositing User: | Veljko Ivanović |
Date Deposited: | 05 Sep 2025 10:42 |
Last Modified: | 05 Sep 2025 10:42 |
URI: | http://dirikum.org.rs/id/eprint/1453 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |