Milinković, Jelena (2022) Strategije formiranja časopisne čitalačke publike. Književna istorija, 54 (177). pp. 167-193. ISSN 0350-6428
Text
363-Текст чланка-532-1-10-20230131.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (284kB) |
Abstract
U ovom radu se analiziraju uredničke strategije odabranih časopisa kojima se formirala i oblikovala čitalačka publika i tekstualno opredmećivala i konkretizovala implicitna čitateljka. U prvom delu rada predočavaju se koncepti važni za razumevanje čitalačke instance i to u slučajevima kad je reč o čitateljki (a ne o čitaocu), da bi se zatim uputilo na definiciju komunikacijskih tekstova, kao specifično periodičkog žanra. U centralnom delu rada analiziraju se dva časopisa, Žena danas i Nedeljne ilustracije, kao primeri dva pola čitalačke publike. Iz korpusa časopisa Žena danas (1936–1940) odabrana je savetodavna rubrika Sa radnog stola, dok je fokus analize u Nedeljnim ilustracijama (1925–1941) rubrika Naša čitateljka. Oba časopisa imala su intenzivnu komunikaciju s čitalačkom publikom i predstavljaju značajna mesta tzv. transaktivne čitalačke razmene. Komparacijom ovih metoda dva poetičko-političko-ideološki različita časopisa ukazuje se na sličnosti i razlike primenjenih uredničkih strategija, ali i na slojevitost i kompleksnost međuratne ženske čitalačke publike, kao i na moguće i verovatne tačke preseka pretpostavljenih grupacija unutar nje.
Item Type: | Рад у часопису |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | čitalačka publika, recepcija, Žena danas (1936–1940), Nedeljne ilustracije (1925–1941), feministička štampa, ilustrovana štampa, pobunjena čitateljka, čitateljka ljubića |
po odeljenju: | Периодика у историји српске књижевности и културе / Periodicals in the History of Serbian Literature and Culture |
Depositing User: | Larisa Kostić |
Date Deposited: | 03 Mar 2023 11:52 |
Last Modified: | 12 Apr 2024 10:18 |
URI: | http://dirikum.org.rs/id/eprint/729 |
Actions (login required)
View Item |